Česká cesta podpory těch nejlepších ve společné značce BOHEMICA

PROČ VZNIKLA BOHEMICA

Píše se rok 2019, kdy spouštíme jedinečnou záležitost na podporu domácích řemeslných výrobců www.destilerka.cz. Dnes je konec roku 2022 a máme prochutnanou i nachutnanou lokální řemeslnou výrobu téměř celou; tedy přes 500 různých likérů či destilátů od více jak 40 lokálních producentů. Nebylo to jednoduché, ale rozhodně báječné. Mnoho kvalitních chutí předčilo naše očekávání, protože jsme se báli ,,takového toho našeho domácího vypáleného". Pak přišlo období, kdy jsme se v teamu začali neřízeně slaďovat na tom, co jsou ti naši nejlepší favoriti od nejlepších mistrů svého řemesla. Záleželo nejenom na našich chutích, ale i na zákaznících našeho e-shopu. Když jsme už konečně věděli co jsou ty nejlepší nápoje napříč spektrem likérů, destilátů a ostatních lihovin, přemýšleli jsme, jak novinu oznámit zákazníkům. Mohli jsme si vymyslet medaile, různé tituly a ocenění, ale nebylo to ono. Před námi ležel stále jenom pomyslný cár papíru a my chtěli více; nejenom ten skvělý nápoj, ale i odkaz na mistra destilatéra. Proto bylo nasnadě vytvořit novou značku BOHEMICA, jež si nebude hrát na anonymní značku, naopak bude chtít vyzdvihnout toho nejlepšího destilatéra či likérníka v dané příchuti a potvrdit jeho um už na hlavní etiketě.

BOHEMICA LÁHEV

Jednoduchá a zároveň složitá věc jakou vybrat láhev? Dnes většina řemeslných destilatérů využívá nízkou baculatou lahev, v různých tvarech. I nám se líbila, ovšem všimnuli jsme si, že mezinárodní řetězce ji začaly rovněž využívat pro svoji superlevnou privátní značku a tvářit se jako řemeslná výroba. To tedy nebyla ta správná cesta. Pravdou je, že jsme věděli, že budeme chtít BOHEMICU prodávat nejenom na eshopu, ale i v gastronomii, protože právě to je to místo, kdy ji můžete ochutnat a ohodnotit, zda i Vám tak skvěle chutná jako nám. A když bude v gastronomii - věříme že bude určitě chutnat - tak přeci 500ml je málo, proto 700ml je optimální velikost. Pak jsme potřebovali, aby se barmanům skvěle držela a nevyklouzávala. Navíc za barem jsou i skvělé barmanky, které častokrát nemají tak velkou ruku, a proto výsledkem byla kónická lahev odpovídající tvarem barmanskému shakeru

JAK CO NEJMÉNÉ ZATÍŽIT PŘÍRODU

Bohužel vratné láhve na alkohol zatím neexistují a všechny se vyhazují ideálně do tříděného odpadu. Dnes se uvádí, že za rok 2021 bylo domáctnostmi vytříděno téměř 81% skleněného odpadu - což je skvělé. Proto jsme chtěli najít výrobce, který vyrábí láhve z 99-100% vráceného skla, a to se nám podařilo. Proto jsou naše láhve první, které jsou vyráběné pouze z recyklátu a není potřeba těžby dalších materiálů v přírodě. Ba co dokonce, naše láhve nejsou dokonalé a občas mají nějakou to "řemeslnou" chybičku, proto i minimalizujeme odpad během kontroly jakosti při jejich výrobě.

BOHEMICA VIŠŇOVKA 25%

Ochutnali jsme nespočet višňovek z celé ČR, které jsou oficiálně možné prodávat, ale žádná jiná nechutnala tak jako od likérníka Pavla Cermana z podkrkonoší. Její kouzlo tkví ve vysokém obsahu višňové šťávy tradičních kyselek (cca 60% láhve). Ty mají měkkou dužinu a silně barvivou aromatickou šťávu, která po odstopkování sama vytéká. Vůně višňového likéru je středně intenzivní, chuť je krásně šťavnatá, plná a osvěžující. Co je dalším benefitem, je možnost podávat jako letní drink Višňovka s proseccem v poměru 1:3 a nebo jako Višňovka ROYAL podávaná se sodou a ledem.